Min nya bloggidé, vilken succé =)

Nu ska ni här få höra,
jag har nu på praktiken fått en del att göra.
Det känns väldigt roligt,
hoppas nu bara på ett väder som är mera soligt!

Någon elgittar blev det ej för Gurra
och över detta kan jag hurra.
Någon annan hade hunnir före
men Gustav får ju då behålla både sin krona och sitt öre.

Igår jag in i skoaffär sprang in som ett spjut.
10 minuter senare jag med mindre pengar och 3 par skor kom ut.
Men skorna / stövlarna var väldigt fina
och jag slipper att bli blöt om fötterna mina.

Idag är inte en bra dag för att ha picknick på ett torg
då det är regningare, gråare och tristare än vanligt här i Göteborg.
Motivatonen att sig ut till gymmet bege
känna mer än någonsin pasé.

Mina tankar istället till Elin och David far
som imorgon till den underbara värmen och solen drar.
Jag önskar en en underbar och härlig resa
akta er bara så ni inte bränner er nesa

Med dessa bilder Elin och David vill jag få er att minnas
att det kan guesthouse med franska och engelska spöken finnas!


Nämen ser man på en NÖT
Var det någon på denna strand som tjöt



På denna terrass kunde man inte klaga
det var som att leva i en saga



Nu var det dags att sig våtdräkten ta på
för snart ska vi dyka i havet det blå

Övning ger färdighet
men oj vad vi för denna pyramid slet
 

Då ska jag tacka för mig
hej på dig!


Kommentarer
Postat av: Malle

Underbart fint diktat, kära vän! :)

2009-03-03 @ 19:07:32
URL: http://malinkraft.blogg.se/
Postat av: A-L

Haha, du är helt otrolig. Fortsätter du såhär kanske du kan ge ut en blogg-dikts-bok. Tror det kan bli succe :-) Hoppas allt är bra med dig! Har du mycket i veckan eller hinner du leka? Jag kan torsdag och söndag, Ames skulle ju komme då också. Hörs snart, puss o kram!

2009-03-03 @ 19:33:49
Postat av: elvis

hehe, mkt fint skrivet. vi kommer sakna er på resan. har nu svept i mig ett stort fett glas med oboy, jävligt fint. puss på dig

2009-03-04 @ 09:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0