En härlig helg i Falköping!

Att åka tåg fredagar 16:02
Helgen började med att jag fick sitta i bagageutrymmet på det på toköverfulla tåget fram till Vårgårda där en trevlig kille trollade fram en plats. Det är så härligt med medmänniskor som hjälper varandra! Sen måste jag säga det att folk i allmänhet är ju för sköna. Tåget är överfullt det står folk överallt, ändå finns det de som ska knö sig fram och helst med en stor väska i slöptåg igenom vagn efter vagn för att hitta en plats. Är det så då att alla de som står upp inte kollat efter lediga platser utan står/sitter i bagageutrymmet för att de tycker det är kul. Ibland kan man börja fundera på vad som försegår i folks huvuden =)

Skövdebesök
Tåget tog mig iallafall till Skövde där Marika mötte mig. Vi begav oss till Willys där vi stötte på Johan och Evelina, trevligt! Även Sandra hann jag få en kram av. Sen blev det middag och let´s dance med Calle och Marika i deras underbart fina hus, det var alldeles rakt, tyst och mysigt. Blev lite avis.

Sociala dagen
Vaknade upp av ett väldigt underligt ljud, fågelkvitter!! Med ett leende på läpparna hoppade jag upp och möttes av en härligt solig dag. Tog med mat hem till mormor och hälsade på henne en sväng, sen en liten runda på stan med Stina och Eleonor. Efter mycket dividerande och rådfrågning av konstapeln fick Stina sitta i bak på pickupen och vi åkte till andra sidan stan, närmare bestämt till Biffen och hennes söta familj. Lekte med barn, fick hemmagjord fika, såg förlossningsfilm och tjötade skit. Alltid lika härligt att träffa dem.
Styrde kosen vidare till Malin och hälsade på hennes tre hårbollar, kollade in det feta badkaret och skvallrade. Mycket trevligt!
Sen bar det hem, ut och och in duschen och en kvart senare var jag hos snusket. Blev bjuden på gourmetmat och senare kom resten av gänget. En liten lagom förfest var det och när alkoholen var slut vi till husaren drgo. En lyckad kväll överlag som avslutades med ett litet dansframträdande på scen från mig och ännu senare kebab hos Röttan.


Jägermeister till oss alla fixade sötsarah fram, man tackar!.
(får tacka er alla för medverkande av gruppbild)

Morgonsång....
Efter att ha väckt en mindre glad och pigg Sarah med en morgonsång åkte jag hem till mor och far. Där serverades det hederlig husmanskost med hemmgjorda semlor till efterrätt, mmmm. Tillbaka till GBG och en flötarkväll ihop med Gurra och filmen Bedtime Stories - rätt tråkig enligt mitt tycke!

och där var den helgen slut, men det kommer ju fler!

Ha en go kväll!

Kommentarer
Postat av: stina

HAHA nisse då jag tokskrattar och hittills har jag bara läst "att åka tåg fredagar 16:02"

nu ska ja läsa vidare..=)

2009-03-02 @ 21:08:46
URL: http://stinos.blogg.se/
Postat av: stina

helt underbart inlägg nisse! jag skratta från början till slut! du borde fan bli komiker! puss

2009-03-02 @ 21:15:28
URL: http://stinos.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej Malin =) Jag såg att jag var med på bild! :)

2009-04-21 @ 17:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0