Praktik

Igår började jag min praktik på volvo lastvagnar, det var väldigt mycket information att ta in på en och samma dag och jag kunnde inget göra något alls förens jag får min dator så det blev mycket sitta och glo ut i fönster tid, inte så kul men de var alla väldigt trevliga mot mig. En information som däremot tillkom och som jag inte hade uppfattat innan var att jag sitter på en globala vdelning vilket innebär att all information som finns är på engelska och allt som skall skrivas är på engelska. Vi får ju se hur detta går men en bra övning blir det nog. Min första uppgift är att skriva ihop en projekt kommunikations/presentations mall och detta då på engelska.

Idag har vi tränat och snart har Gurra kockat klart i köket och det är Thai som står på menyn. Jag har varit och smygsmakat, verkar lovande. Han är en riktig supperkock den där Gustav.

Ingen semla idag för min del för att jag helt enkelt inte gillar köpta semlor alls och våran ugn är konstig så därför kan vi inte baka egna.

Dagenslärdom:
Om du på morgonen sitter försluten i din Mp3 på spårvagnen och tycker att det verkar konstigt att så många personer klivr av vid svingeln där i vanliga fall knappt ingen går av. Titta då upp för att se vad som sker annars kan det hända att du sitter där själv på spårvagnen och ser väldigt dum ut när alla andra gått av för att byta till en annan spårvagn p.g.a tekniskt fel.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Thaimat är gott! Käkade på Thaihouse igår:) Hoppas du kommer in i engelskan. Hävv a najs dej!

2009-02-25 @ 11:55:29
Postat av: stina

Tack vare din blogg och skriverier om Thai mat var jag tvungen att inhandla saker för att själv göra thaimat. inte vad som helst heller utan min favo Thairätt! Tvivlar dock på att det kommer smaka lika utsökt som det gjorde i Thai men man kan inte få allt här i livet =)

Hoppas eran mat smaka bra!

Slurp

2009-02-25 @ 17:40:45
URL: http://stinos.blogg.se/
Postat av: Malle

Hej hej! Tycker absolut att vi ska få till en liten dejt i helgen så du kan träffa mina pälsbollar och se min lya :) Vi får höras! Kram kram!



Nej, ringer det ingen klockan vid Enar ska du ju ta det i betänklighet ;) Skulle jag få barn med Fredrik skulle den killen få heta Farhad, inte så snyggt heller :P

2009-02-25 @ 22:45:25
URL: http://malinkraft.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha been there done that sister! Fast på tuben i Sthlm då haha liiiite pinsamt!

2009-02-26 @ 15:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0